En Serio

Gelukkig nieuwjaar en hallo nieuwe huisstijl!

En Serio start 2018 met een frisse, nieuwe huisstijl

Allereerst wens ik iedereen het allerbeste voor 2018! Na een mooi en hectisch jaar hebben we als En Serio team tussen kerst en oud en nieuw een welverdiende break genomen. Een werk time-out om optimaal te ‘resetten’ en op te laden voor het nieuwe jaar.

Een fris begin met een nieuwe huisstijl

Je leest deze tekst op onze splinternieuwe website. En als je hier al eerder bent geweest, zal het je zijn opgevallen dat het er nu behoorlijk anders uitziet. De website is niet het enige wat een opfrisbeurt heeft gekregen. We hebben een volledig nieuwe huisstijl: ons logo, het briefpapier, onze presentatie-templates en onze visitekaartjes hebben een compleet nieuw uiterlijk. En om ons nieuwe visuele imago nog meer kracht bij te zetten, hebben we zelfs een muur in onze vergaderruimte ge-brand en loopt het hele team rond met een branded waterfles. Trots zijn we!

Brand soul search

En Serio vierde in september vorig jaar haar 8e verjaardag. Tijd voor een frisse, nieuwe look. Een uitstraling die past bij waar we nu staan. Daarnaast moest deze rebranding zorgen voor meer consistentie. En we willen een nog betere indruk maken op websitebezoekers die ons nog niet kennen.

Ook wilden we het deze keer echt goed en grondig aanpakken. En dat betekende het vooral niet zelf willen doen omdat dit klusje, op de websiteteksten na, buiten onze expertise ligt. We schakelden branding studio OCHER in om ons te helpen om zowel de nieuwe huisstijl te ontwikkelen als de materialen uit te werken. Dit laatste was iets wat we eerder bij verschillende, gespecialiseerde partijen hadden ondergebracht. Dat kon anders en beter, vonden we.

De werksessies met Carlotte van OCHER waren inspirerend en enorm waardevol. Wat begon (lees: wat ik verwachtte) als een visuele opfrisbeurt, bleek al snel veel meer. Door de juiste vragen te stellen over branding keuzes, onze teksten en wie we zijn, werd ik uitgedaagd om haarscherp te krijgen waar we als team voor staan, waarom we doen wat we doen, waarom klanten voor ons kiezen en wie die ideale klanten dan precies zijn. En als die ideale klanten dan vervolgens testimonials aanleveren die bevestigen dat dit klopt, kunnen we niets anders dan trots en dankbaar zijn.

Ik kan iedere ondernemer aanraden om een dergelijk proces te doen. Het is nuttig, verhelderend en je weet waar je staat als organisatie.

Branding reveal

Eind vorig jaar is de nieuwe huisstijl intern onthuld. Een soort soft launch, zeg maar. Maar dan wel eentje met branded cupcakes, nieuwe visitekaartjes en waterflessen met ons nieuwe logo er op. We hebben zelf dus al een tijdje kunnen wennen aan de nieuwe kleuren, lettertypen en uitstraling. En nu is het tijd om het aan iedereen te laten zien.

We zijn heel benieuwd wat je van onze nieuwe huisstijl vindt. Vertel het ons. Of kom gezellig langs voor een bak koffie. Dan kan je gelijk onze muur met ‘conversation starters’ zien.