MobileIron en Google Cloud ontwikkelen online marktplaats voor clouddiensten

1 februari 2018
MobileIron

MobileIron (NASDAQ:MOBL) bundelt zijn krachten met Google Cloud. Samen ontwikkelen ze een integraal platform dat het e-commerce platform Orbitera van Google Cloud combineert met MobileIron’s expertise en oplossingen op het gebied van applicatiebeveiliging, -distributie en -analyse. Met deze beoogde white label-oplossing kunnen operators en organisaties de aanschaf en het gebruik van clouddiensten eenvoudiger en veiliger maken.

Tot de beoogde functionaliteit horen:

  • Bundels op maat waarmee operators gecombineerde diensten kunnen aanbieden aan specifieke klantsegmenten
  • Branding op maat voor zowel operators als klanten van de marktplaats
  • Eén factuur voor alle apparaten, data, spraakverkeer en externe clouddiensten van de klant
  • Veilige toegang tot de cloud, zodat alleen vertrouwde gebruikers met vertrouwde apps op vertrouwde apparaten toegang kunnen krijgen tot clouddiensten
  • Verbruiksanalyses die voor de klant in kaart brengt wat er door wie wordt gebruikt.

“Bedrijven zoeken naar een oplossing waarmee zij eenvoudig en efficiënt cloudoplossingen kunnen aanschaffen en implementeren”, zegt Marcin Kurc, hoofd Commerce Platform bij Google Cloud. “Door samen te werken met MobileIron kunnen we in deze behoefte voorzien. Met het krachtige Orbitera-platform en de enterprise mobility management (EMM) en Access-oplossingen van MobileIron kunnen we bedrijven geavanceerde tools aanreiken, waarmee ze in een beheerde en veilige omgeving kunnen innoveren.”

Simon Biddiscombe, CEO van MobileIron: “Bedrijven maken gebruik van vele clouddiensten en willen deze op een eenvoudige manier kunnen aanschaffen en beschikbaar maken voor hun medewerkers. Daarbij moet de bedrijfsdata veilig zijn. Deze behoefte biedt operators een uitgelezen kans om een veilige marktplaats voor clouddiensten aan te bieden. MobileIron en Google Cloud kijken samen naar de mogelijkheden om operators te faciliteren zodat zij clouddiensten kunnen aanbieden zoals zij dat willen en gelijktijdig te zorgen dat CIO’s deze diensten kunnen aanschaffen op de manier dat zij dat prettig vinden.”