Nelson Schoenen kiest Zerto om klantenervaring en merkreputatie te beschermen

13 februari 2018
Zerto

Integratie van systemen voor fysieke en webwinkels draagt bij aan verbeterde bedrijfsprestaties

Nelson Schoenen, de grootste schoenenretailer van Nederland, heeft Zerto geselecteerd voor de continue beschikbaarheid van haar IT-systemen om zo de klantervaring te optimaliseren. Zerto biedt Nelson Schoenen de flexibiliteit, grip en ondersteuning om de impact van verstoringen op de bedrijfskritische applicaties en data te minimaliseren.

Nelson Schoenen is een snelgroeiende retailer. Dit is te danken aan een uitgebalanceerde multi-channelstrategie die 140 fysieke winkels en drie online verkoopkanalen omspant. Vanwege de groei moest de retailketen zijn IT-infrastructuur herzien. Een belangrijk onderdeel binnen de plannen was een hechtere integratie van alle systemen.

Als gevolg van deze herstructurering besloot Nelson Schoenen alle kanalen – fysieke winkels, online verkoopkanalen en logistieke faciliteiten – met elkaar te verbinden via een centraal, gevirtualiseerd IT-systeem. Deze geïntegreerde aanpak helpt Nelson Schoenen bij het verfijnen van zijn multi-channel marktbenadering, met een extra accent op de continuïteit van deze systemen. De inzet hiervan is om de impact van downtime op de organisatie (zoals omzetverlies, een terugval in productiviteit en schade aan de merkreputatie) tot een minimum te beperken.

Met dit doel voor ogen zocht Nelson Schoenen een oplossing die het bedrijf in staat stelt om zijn bedrijfsvoering te beschermen, de bedrijfscontinuïteit te waarborgen en de IT-omgeving te moderniseren. De schoenenretailer wilde een oplossing met snelle recovery point objectives (RPO) en recovery time objectives (RTO), waarmee het zijn volledig gevirtualiseerde infrastructuur kan beschermen tegen uitval. Bedrijfskritische applicaties moeten snel hersteld kunnen worden in het geval van systeemstoringen en beveiligingsincidenten, zodat deze geen invloed hebben op de bedrijfsprocessen en op de klantervaring.

“Gegevensverlies is voor een succesvolle onderneming simpelweg niet acceptabel meer. Als we niet snel kunnen herstellen van een systeemstoring, zal dit de klantenervaring beïnvloeden en onze merkreputatie schaden”, zegt Marcel Begnor, senior infrastructure manager bij Nelson Schoenen. “Ons hele team geniet nu van gemoedsrust in de wetenschap dat Zerto de veerkracht van onze IT-infrastructuur verbetert. Dit biedt ons de garantie dat onze onderneming op alles is voorbereid.”

“We zijn verheugd dat Nelson Schoenen de technologie van Zerto heeft ingezet om zijn IT-omgeving en bedrijfsvoering te beschermen. Hieruit blijkt dat bij retailers met een multi-channelstrategie veerkracht van de IT-omgeving voorop staat”, zegt Peter Godden, vice president EMEA bij Zerto. “Ons platform voor IT resilience stelt hen in staat om hun ktitische data en applicaties te beschermen, terwijl ze verder innoveren en groeien.”