NFON AG kondigt nieuw NFON kernproduct aan voor 2018

24 november 2017
NFON

NFON in het nieuw in 2018

NFON AG, een van ‘s werelds toonaangevende leveranciers van cloud-telefoniesystemen, en in Nederland exclusief gedistribueerd door Zetacom, kondigt de nieuwe generatie van de NFON- client aan. Deze zal de huidige FMC-client vervangen en onder andere de Softphone en Ncontrol in een app integreren. “De manier van werken verandert overal in Europa razendsnel. Wij doen deze ontwikkeling eer aan met de nieuwe NFON evolutionaire all-in-one-dienst. Hiermee krijgt communicatie de nodige vrijheid en het voldoet bovendien aan de essentiële behoefte van eindgebruikers: altijd en overal op vele diverse manieren kunnen communiceren,” verklaart Markus Krammer, Vice President Products & New Business bij NFON AG.

Volledige in-huis ontwikkeling

Om optimaal op de klantbehoefte in te kunnen spelen neemt NFON AG afscheid van externe leveranciers en kiest het nadrukkelijk voor volledige in-huis ontwikkeling. Jan-Peter Koopmann, Chief Technology Officer bij NFON AG: “We hebben ons platform de afgelopen jaren geperfectioneerd. Daarmee hebben we het fundament gelegd voor de communicatiedienst van morgen. De nieuwe NFON-oplossing wordt volledig intern ontwikkeld en zal in de loop van 2018 op de markt komen.” De nieuwe NFON-dienst integreert qua functionaliteit onder andere Voice, Doorschakelen, Telephone Handover, Click2Dial, Call List & Voicemail, Contacten, eFax, Subscribed Audioconferenties en brongebaseerde doorschakeling in een app voor Android, iOS en Windows en macOS. Dankzij WebRTC kan de oplossing ook via de webbrowser gebruikt worden. Met de app legt NFON de basis voor toekomstige samenwerkingsdiensten zoals het delen van scherm, groeps-chat en video.

Kwaliteitskeurmerk ‘Made in Germany’

Om merkbare vereenvoudiging en standaardisatie te realiseren bundelt NFON AG in de nieuwe dienst diverse oplossingen. Krammer licht toe: “NFON 2018 zal niet alleen de gebruikersinterface van verschillende diensten verenigen. Ook de onderliggende, voorheen afzonderlijke, technologieën worden op de achtergrond geïntegreerd. Het ontwikkelingsproces kent maar één motto: absolute eenvoud van bediening.” Het nieuwe NFON staat voor apparaat-onafhankelijke en intuïtieve communicatie. NFON’s Europese succes is gebaseerd op de hoge beschikbaarheid en voortdurende perfectionering van het platform. Jan-Peter Koopmann: “Een front-end is zo goed als de backend waar het op draait. NFON 2018 is een adembenemende dienst, met kwaliteitskeurmerk ‘Made in Germany’ die niet alleen ons marktleiderschap in Europa, maar ook onze innovatiekracht onderstreept.” Daarbij krijgen white label-partners de mogelijkheid om de respectievelijke applicatie onder hun eigen merk aan te bieden. In het voorjaar van 2018 zullen geselecteerde partners de bèta-versie al kunnen testen en zich het nieuwe NFON via een aantrekkelijk trainingsaanbod eigen kunnen maken.