Scuderia Toro Rosso breidt sponsorovereenkomst met Acronis uit

29 juli 2016
Acronis

Scuderia Toro Rosso en Acronis zijn verheugd met de uitbreiding van hun samenwerking naar een nieuwe lange termijnrelatie. Samen willen deze bedrijven zich inzetten om nog meer te bereiken in de autoracesport en de technologische productontwikkeling.

De nieuwe partnership zal leiden tot snellere innovatie, verhoogde bescherming en verbeterde prestaties, zowel tijdens het racen als buiten de baan.

Het logo van Acronis dat al te zien was op de STR11 wagens in Budapest blijft prijken op de bolides het team Scuderia Toro Rosso en op de racepakken van de coureurs. Dit is een blijk van Acronis’ commitment aan het team in de vorm van de allernieuwste technologie voor het beschermen van Toro Rosso’s IT- infrastructuur.

Het team van Acronis doorgrondt als geen ander de complexiteit van het racen in de absolute top van de motorsport, waar het aankomt millisecondes. Toro Rosso gaat de hybride cloud databeveiligingsoplossingen van Acronis gebruiken om databeschikbaarheid veilig te stellen op momenten waar dit het hardst nodig is — tijdens de race en bij de voorbereiding op nieuwe GP’s.

Scuderia Toro Rosso produceert elk raceweekend zo’n 700 GB aan data. Honderden sensoren met meervoudige datapunten monitoren de wagens en leveren real-time informatie die onmiddellijk wordt geanalyseerd en tijdens de race voortdurend wordt gebruikt ter verbetering van de prestaties. De data worden ook naar de thuisbasis van Toro Rosso in Faenza, Italië, verstuurd, waar een ondersteuningsteam van engineers en data-analisten deze gebruiken voor het verbeteren van de wagens en nieuwe racestrategieën.

De racesport is een op data gebaseerde wereld. De op de racebaan verzamelde gegevens vormen de bron van snelle innovatie en stellen het team in staat om efficiënter weloverwogen beslissingen te maken.

“In de concurrerende omgeving waarin we actief zijnwordt het steeds belangrijker om al onze technische informatie te beschermen met software van de hoogste kwaliteit. Acronis levert ons op dat punt precies wat we nodig hebben. Nu we samen een lange termijnproject zijn gestart kunnen we niet wachten om met Acronis aan de slag te gaan, niet alleen op het vlak van het sponsorschip, maar ook bij het implementeren van hun databeschermingsproducten binnen onze onderneming en ons raceteam. Ik ben er van overtuigd dat we beiden gaan profiteren van deze technische samenwerking en dat dit ons team nog verder vooruit zal helpen” aldus teamleider Franz Tost.

Scuderia Toro Rosso is een geavanceerd R&D bolwerk dat enorme hoeveelheden data analyseert en voorafgaand aan elke race zorgt voor de fijnafstelling van de wagens, op basis van de voorgeschiedenis en de actuele baancondities. Ook Acronis hecht veel waarde aan en investeert omvangrijke middelen in R&D activiteiten. De twee teams bundelen voortaan hun krachten om optimale resultaten bij het racen en op het gebied van de gegevensbescherming te realiseren. Door te focussen op precisie-engineering, performance, design, innovatie, en teamwerk. De nieuwe partnership zal leiden tot verhoogde bescherming en betere prestaties op en buiten de baan.

“Acronis is een innovatie, naar de toekomst kijkende en razendsnel groeiende onderneming op het gebied van databescherming, waardoor het bedrijf bijzonder goed aansluit bij de racesport. Deze samenwerking zal laten zien dat we gezamenlijk fantastisch vooruitgang kunnen boeken,” stelt Scuderia Toro Rosso coureur Daniil Kvyat.

“Het is fantastisch nieuws dat Acronis heeft besloten om ons team te ondersteunen middels een langdurige samenwerking,” zegt Scuderia Toro Rosso coureur Carlos Sainz. “Formula 1 is een technologie-intensieve sport en Toro Rosso kijkt uit naar de samenwerking met Acronis.

“Raceteams zijn uiterst efficiënt in het gebruiken van verzamelde gegevens voor snelle innovaties en ontwikkeling van nieuwe technologieën. Acronis gaat met Scuderia Toro Rosso meeracen op en buiten de baan, de eigen technologie perfectioneren en zijn partners en klanten op dezelfde efficiënte manier van topproducten voorzien,” voorspelt Serguei Beloussov, oprichter en ceo van Acronis. “We hebben het over absolute topsport en Acronis onderschrijft precies dezelfde succesfilosofie – focussen op een combinatie van persoonlijke genialiteit, teamgeest, speerpunttechnologie en ingenieurskunst. Wij hebben het merk Red Bull zeer hoog zitten en we hebben Scuderia Toro Rosso gekozen vanuit ons grote respect voor de teamleider, Franz Tost, en zijn coureurs, Daniil Kvyat en Carlos Sainz. Hun teamvisie sluit perfect aan bij onze ondernemingscultuur van alert, responsief, waakzaam, doortastend en medogenloos zijn. Als geen ander weten dat dingen vaak op het allerlaatste moment goed uitpakken, juist als de verleiding om op te geven het grootst is. Dat is waar in dynamische sporten maar ook in business alles in de kern om draait”.